4babies.dk

Siden for forældre, i alle aldre og størrelser!
Dato og tid er 26. sep 2020, 17:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hjælp til søvn
Rode stadiet
Brugeravatar

Geografisk sted: Nr Nebel
Status: gift
Amalie har ellers været forholdsvis god til at sove men det skal jeg da lige love for er lavet om nu..i løbet af dagen er hun næsten ikke til at få til at sove og når jeg endelig får hende til det powernapper hun kun hvilket resulterer i en meget overtræt pige....jeg kan få hende til at falde i søvn ved flasken ind imellem så hun tager ca 45 min ellers falder hun for det meste i søvn når vi er ude med barnevognen...desværre er hun sådan inrettet at 5 min efter den er blevet stillet så vågner hun og er ikke til at få til at sove igen...og så skulle man jo tro hun var til at få til at sove til aften men nej...for det meste falder hun i søvn ved hendes flaske men vågner lige så snart hun bliver lagt...hvilket resulterer i hun ikke er til at få til at sove igen...heldigvis sover hun nogenlunde om natten når jeg endelig får hende til at sove men jeg kan godt mærke at jeg ikke har mulighed for ro i løbet af dagen...hvilket desværre går lidt for meget ud over Patrick synes jeg...har slet ikke overskud til alt det han gerne vil :( så jeg kunne godt bruge nogle gode råd til hvordan jeg får Amalie til at sove bedre...både for hendes og min skyld...er der nogen der har nogle gode ideer??????

Billede

Billede

Profil Send privat besked  

Titel: Re: hjælp til søvn
Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Status: Gift
Info om mig: Jeg er mor til to dejlige drenge.
Jeg bor sammen med drengenes far i et dejligt lille hus.
Jeg er en kvinde fyldt med meninger og tanker.
Begge mine var igennem sådan en fase, da de var ca. i Amalies alder.

Malthe skulle bare have lov til at skrige sig selv i søvn (det var ikke sådan en hysterisk gråd, men irriteret gråd) tog vi ham op kunne han slet ikke slappe af igen - det tog gerne omkring 15 minutter.
Senere hen havde han stor glæde af at få noget nyt med i seng, f.eks. et stykke legetøj, en grydeske - i en periode kunne han ikke sove uden sit badeteremometer.

Magnus skulle bare krammes til han faldt i søvn, det kunne så i starten tage op til 3 kvarter - han blev virkelig virkelig hysterisk, og det var bare den enste både han kunne falde til ro på.
Han havde glæde af en klud der duftede af mig når han skulle sove, f.eks. så fik han den "sure" gylpeklud med i seng, men f.eks. en t-shrit jeg gik med kunne jo også bruges.
Han havde også en bestemt bamse som åbenbart gav ham tryghed, den har han stadig i sin barnevogn.

Hun er jo et sted hvor hun skal lære at falde i søvn, at søvnen er tryg, så det er vigtigt at finde ud af hvad hun mener er trygt, og give hende den tryghed når hun skal sove.

Desuden oplevede vi tit at det var en fordel at få dem lagt før de viste tegn på træthed, så var de nemmere at få til at sove, end hvis de blev lagt så snart man kunne se/mærke de var trætte. Jeg kendte jo deres rytme og vidste at de var klar til at sove til formiddag 2 timer efter de stod op o.s.v.

... Med den søde tand
Brugeravatar

Geografisk sted: Bække
Status: single
Info om mig: Jeg er enlig mor til 4 skønne drenge fra 2001, 2003, 2005 og 2009
Jeg blev færdig udlært teknisk designer i december 2008
Ann Mørk skrev:

Desuden oplevede vi tit at det var en fordel at få dem lagt før de viste tegn på træthed, så var de nemmere at få til at sove, end hvis de blev lagt så snart man kunne se/mærke de var trætte.

det er også min erfaring....smiler

nu ved jeg ikke hvor hurtigt du tager hende op når hun vågner efter 5 min.....tænker nemlig hvad sker der hvis du lader hende ligge, frem for at tage hende op.

har selv opdaget med Tobias her som godt nok kun er 6 uger, at jeg tog ham op straks han gav lidt lyd fra sig, men lader jeg ham ligge, og blot giver sutten nogle gange, falder han faktisk tit i søvn igen, og sover lige noget mere...

et manglende ben er ikke et handicap, blot en udfordring....

Rode stadiet
Brugeravatar

Geografisk sted: Nr Nebel
Status: gift
Heidi_1_ben skrev:
Ann Mørk skrev:

Desuden oplevede vi tit at det var en fordel at få dem lagt før de viste tegn på træthed, så var de nemmere at få til at sove, end hvis de blev lagt så snart man kunne se/mærke de var trætte.

det er også min erfaring....smiler

nu ved jeg ikke hvor hurtigt du tager hende op når hun vågner efter 5 min.....tænker nemlig hvad sker der hvis du lader hende ligge, frem for at tage hende op.

har selv opdaget med Tobias her som godt nok kun er 6 uger, at jeg tog ham op straks han gav lidt lyd fra sig, men lader jeg ham ligge, og blot giver sutten nogle gange, falder han faktisk tit i søvn igen, og sover lige noget mere...

Hvis hun bare ligger og snakker/pludrer/siger lidt lader jeg hende være (giver sutten) men det betyder ikke hun ligger sig til at sove igen...hun kan snildt ligge 20 min og snakke med sig selv inden jeg tager hende op..jeg tager hende selvfølgelig op hvis hun er fuldstændig ulykkelig....og det er hun de fleste gange fordi hun har overgylpet det hele :(

Billede

Billede

Shopaholic
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejrup
Status: Gift
Info om mig: Mor til 2 drenge, Nichlas fra juli 04 og Marius fra januar 09.
Gift med drengenes far som jeg har været sammen med siden oktober 03.
Marius har også haft problemer med at falde i søvn og her hjalp det også med en sutteklud/bamse. Det hjælper ham at kramme den med hænderne og evt få et lille stykke lagt over hovedet/øjnene.. Så falder han som regel til ro hurtigt, med mindre han selvfølgelig er blevet overtræt, så er der ikke andet der hjælper end morens tålmodighed ;)

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]